mandag den 14. marts 2011

En hel kasse uld

Se hvad posten kom med idag:




  • 500 g Hindbær
  • 500 g Lys Syren
  • 500 g Stubmark
  • 500 g Åbent Hav
  • 100 g Ærtebælg

De fire første i Højland og og den sidste i det skønneste Casmere - alt sammen fra Garnudsalg.dk.

Det er min første ordre derfra og sikke da en masse dejligt garn til en ganske fornuftig pris.

Jeg har planer om en stribet bluse (fra Hendes Verden i denne uge). En strikkeprøve er lavet i farverne Stubmark, Åbent Hav og Hindbær.




Der er garn til flere bluser og sjaler, og købet er gjort for de sidste af mine fødselsdagspenge.



Jeg tilbragte weekenden i LaLandia og som Tine, gav det god strikketid, når ungerne og farmand var i badeland. Jeg vil gerne svømme, men larmende badelande med tusindvis af mennesker kan drive mig til vanvid. Så selvom jeg synes at den lille kjole til min niece af en eller anden grund var utrolig langsommelig at strikke, blev den alligevel færdig i løbet af weekenden. Nu skal jeg bare have fundet nogle fine knapper og have syet en blomstret bluse til at have indenunder.

Faktaboks:
Model: Vintage kjole
Design: Løve Garn
Størrelse: 18 måneder (men modellen er meget stor)
Garn: Arwetta Classic, farve 236
Pinde: 3 mm metalrundpind (fordi min 3 mm KnitPics var i brug)
Forbrug: Præcis 3 nøgler (opskriften angav 4 nøgler, så 1 nøgle i overskud til sokker)
Hot or not: Den er rigtig fin og med en blomstret bluse under, bliver den supersød.

7 kommentarer:

Gitte sagde ...

Sådan en kasse er meget bedre end en æske chokolade ;-) Det ser super lækker ud.

Meget, megt sød lille kjole.

Badeland er altså heller ikke noget for mig (og heller ikke manden). Stakkels børn.....

Susannes syslerier sagde ...

Ikke dårligt med sådan en kasse garn i lækkert uld og i smukke farver :-)

Jeg ville klart også foretrække at strikke fremfor badeland :-) - det er ligesom for vådt.

nynne sagde ...

Hvor er det en bedårende kjole du har strikket - tror bestemt at den vil se dejlig ud uanset hvad man kommer under den
Jeg går også at overvejer et lille garn inkøb - men tror det må vendte lidt - mangler desparet plads til opbevaring.
Har meget kig på Stubbemarken - er den gulig - eller mere brunlig ?

Berit sagde ...

Gitte: Ja, garn feder jo ikke :-).

Susanne: Børn og mand synes jeg er noget pjattet, men jeg vil altså hellere svømme rigtigt og det kan man sjældent i badelande.

Nynne: Stubmark er mere lys og gylden i tonen. Havde troet den var mere brun, men det går fint an til den blå alligevel.

Helle : sagde ...

Uha det er jo som juleaften at åbne sådan en pakke! Badelandet er heller ikke lige mig, så hellere strikke.

Lin sagde ...

Hold fest sikke en kasse. Det er jo guf guf guf. Og Wellers garn er saa laekkert.
Overfyldte svoemmepoele er heller ikke min kop tea. Og lugten af klor og all larmen kan goere mig hel tom i hovedet. Godt du fik dig lidt strikketid istedet.

Lykke sagde ...

Er du vimmer, en masse lækkert garn - er slet ikke misundelig ;-) Spændende at se hvad du tryller frem! Sikker da en skøn baby-kjole du har lavet - heldige baby!