fredag den 6. januar 2012

Sokker og gavestrik

I nytårsweekenden gik turen endnu engang mod Sjælland, og der skulle lidt automatstrik til i bilen. Jeg tog pinde og garn med til både drenge- og pigesokker, men .begyndte på nogle lysereøde sokker i div. rester, primært Arwetta. Da vi nåede frem var 1. sok næsten færdig, og vores niece kiggede nysgerrigt efter den. Den blev prøvet på, og der skulle blot et par ekstra omgange til før aflukning til tå. Jeg lovede højt og helligt, at de ville ligge færdige, når de kommer på besøg hos os inden længe.



Der kommer ingen faktaboks, for modellen er bare en helt alm. sokkeopskrift uden særlige dikkedarer, strikket i str. ca. 29.

Ud over Raya strikker jeg gaver, som jeg af gode grunde ikke kan vise frem endnu. Mere om dem senere.

Denne weekend skal der slappes af, sorteres julepynt (det har jeg ikke fået pillet ned endnu) og hygges med gode venner.

Må I få en god weekend!

11 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Godt med strik i bilen - det kan ikke undværes. Fine sokker

Eva sagde ...

Sokke-strik er ideelt til bilen. De er blevet fine.
Det er ca. 100 år siden, jeg har strikket sokker, men jeg brugte måske min sokke-kvote som ung :)

Ellen sagde ...

Strømper er godt automatstrik, og der er jo altid afsætning på dem. God weekend. Sidder i campingvognen i Ribe, får besøg af en strikkeveninde om lidt.

Kirsten sagde ...

Det er en af fordelene ved bilkørsel ;O)
Fine sokker, de skal nok gøre lykke!
Rigtig god fornøjelse med nedpakning af julen og rigtig god weekend ;O)

Helle : sagde ...

Sokker er super strik i bilen. Også god weekend til dig og dine Berit !

Unknown sagde ...

Fine tøsesokker. Jeg kan godt forstå en lille pige ønsker sig sådan et par. Også god weekend herfra.

Uldbegavet sagde ...

Fine sokker, som er perfekte som bilstrik. God fornøjelse med oprydningen/nedpakningen.

MetteNS sagde ...

Dejligt med sokker.:) og en fortsat dejlig weekend.

dqpage sagde ...

hej Berit
sokker er altid en god ting at strikke.
Dem kan man ikke få for mange af - og så kan de (som du skriver) nemt strikkes i bilen.
Håber du nyder din weekend :o)
hilsen Mona

Tine sagde ...

Sikke nogle dejlige tøse sokker :-)
Jeg ville nogen gange ønske jeg kunne strikke flere sokker, men jeg må indrømme at jeg ikke syntes det er så hyggeligt at strikke dem :-)
Fortsat god weekend til dig også.

Lykke sagde ...

Hvor skønt at kunne forkæle familien med hjemmestrik og de sokker er da da skæppeskønne :-)