søndag den 27. februar 2011

Fødselsdag 13 år, fødselsdag 42 år, fødselsdag 90 år

Siden fredag har vi klaret hele tre fødselsdagsarrangementer.

Mai fyldte 13 år i tirsdags. Så nu har huset officielt sin første teenager. At dømme efter opførsel har vi nu haft en sådan i huset i ca. 1 år ;-). Utroligt, som tiden går. Vi har pludselig store børn, som klarer sig selv det meste af vejen.

Vi slår næsten altid Mais og Lars' fødselsdage sammen, så Fredag havde vi hele Lars' familie til middag, for de er mange, og lørdag havde vi min familie til brunch, det er knapt så mange ;-).

I dag besøgte vi Oldefar. Han blev 90 år! Der var oprindelig arrangeret stor fest, men da han desværre blev syg i julen og stadig ikke er helt frisk, blev den store fest aflyst. Selvfølgelig skulle han fejres alligevel, så vi mødtes hele familien på plejehjemmet til boller og en kæmpestor lagkage, som min kusine havde lavet. Den var flot pyntet med 90-taller i chokolade, frugt og flag. Det blev en meget hyggelig eftermiddag.

I morgen slutter februars fødselsdagsmarathon, idet Lars har fødselsdag. Den bliver nu kun fejret herhjemme i familien, da vi jo tog forskud i weekenden.

Strik er det ikke blevet til så meget af. Dog har jeg fået en "Fritvalgs-bluse" færdig til min mor:



Faktaboks:
Design: Lene Trojel Berthelsen
Garn: Gotlands Pelsuld i koksgrå.
Forbrug: Ca. 360 g af de 400 g, som var foreskrevet.
Pinde: KnitPicks 4 mm

Bemærkninger:
Blusen strikkes helt efter mål, så der er "frit valg" mht. garntype. Opskriften angiver selv hele fem forskellige garntyper. Man kan selv vælge farveskift, indsætte en snoning eller andet sjovt.

Hot eller not:
Min mor er fuldt tilfreds med blusen. Hun havde prøvet en lignende hos designeren selv, så hun vidste, hvordan den var. Selv synes jeg, at den er meget kedelig at strikke. Garnet kradser også forskrækkeligt. I mit skab ligger en sweater af samme garn, og den bliver ikke brugt meget. Jeg er ellers ikke så sart, hvad uld angår. Men dette garn er ikke en favorit. Nå, men min mening tæller jo egentligt ikke, da det jo er min mor som skal bruge blusen.

4 kommentarer:

nynne sagde ...

Tillykkr med alle fødselsdagene -
Syntes nu fritvalgs blusen ser meget anvendelig ud - 2 bluser til mor på så kort tid, hun er da heldig

Gitte sagde ...

Stort tillykke med alle fødselsdagene.

Din mor er da godt nok heldig hun har dig. Som du da producerer lækre trøjer til hende.

christunte sagde ...

Det er sjovt du skriver det. Gotlandsk pelsuld hører heller ikke til mine favoritter som blødt garn!
Tillykke med alle fødselsdagene.

Helle : sagde ...

Tillykke med alle fødselsdagene, og din mors bluse er blevet rigtig fin, jeg har jo selv strikket det i 2 forskellige andre garner. De bruges næsten dagligt.