mandag den 22. oktober 2012

Strik til mig selv - #2

I dybet af strikkekurven lå en UFO, nemlig Raya fra Mere Feminin Strik af Lene Holme-Samsøe.

Den begyndte jeg på sidste efterår/vinter og på et tidspunkt gik jeg i stå. Til min fryd, så jeg tidligt på dette efterår at farven (karrygul) stadig er fremme i modebilledet, og så fandt jeg gnisten igen.

Tada...! Strikbluse nr. 2 til mig selv er færdig!

 
Fladt, så hætten kan ses.
 



Foran spejlet med mig som fyld og et kækt plaster på tommelfingeren, fordi jeg skar mig på en ny og skarp kniv her til aften...
 

 
I brug fik trøjen en lille fin knap med bling foran, så de to forstykker ikke falder for langt ud til siden.
 
Fakta:
Model: RAYA fra Mere Feminin Strik af Lene Holme-Samsøe, Str. L
Garn: Rustic fra Hjertegarn i en flot karrygul farve. Garnet er superelastisk og meget blødt.
Pinde: Knitpicks nr. 3½ og 4 mm
Forbrug: 349 gram
Ændringer: Ingen. Har fulgt opskriften hele vejen.
Hot or not: Den er superskøn og passer perfekt til mine nye bukser.
 
Var egentlig også igang med Lyse Nætter (AD), men da jeg nåede helt op til ærmegabene, så den uformelig ud og jeg kunne ikke få vendestrikken til at blive pæn, så den er trevlet op til fordel for nr. 29 i det nye hæfte fra Isagers tidligere medarbejdere.
 
(Og så er der sneget sig et par småprojekter ind "in between" til nogle andre end mig - schyyy, sig det ikke til nogen - mere herom senere).
 

19 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Flot bluse, som må kræve sin kvinde og for mig en vidunderlig farve.

Lea sagde ...

Sejt, Berit!!!

Her har jeg gået og glædet mig til at se hvilken model, det var du havde gang i til dig selv og så er det den smukke, smukke Raya som jeg er totalt vild med og selv skal strikke så snart som muligt (selvom jeg hader diagrammer)!

Hvor er den bare flot - og farven er super til dig! Så kan jeg godt tilgive at du strikker på noget til andre en (kort) periode :-) :-) Men så må du også igang med flere flotte trøjer til dig selv igen - du har jo gjort det godt med de to sidste modeller!

Kludemutter sagde ...

Den er så smart, fed farve.
God ide med knappen.

Yt

Pernille sagde ...

Det er en utrolig smuk model du har lavet, klæder dig rigtig godt.
Det er jo altid dejligt at finde noget i kurven, der fortsat er meget aktuelt:-)

Susan sagde ...

Ej- hvor er den flot. Den har jeg ikke set før i "virkeligheden", kun i bogen. Farven klæder dig så fint.

Kirsten sagde ...

Skøn skøn og super fin farve, godt den kom frem fra kurven :)

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op hvor er den flot! Godt du fik kigget i kurven, har du flere godter i den kurv?

dqpage sagde ...

Wow Berit - hvor er den flot !
og hvor er du dygtig. Mønstrene i Samsøes modeller er ikke altid lige nemme at følge :o)
Den er næsten flottere end originalen i bogen - og jeg vil da håbe, at karrygult holder lidt endnu, for jeg har også lige nogen ting i den farve ;o)
Den ser ud til at klæde dig rigtig godt.
hilsen Mona

Eva sagde ...

Den er vel nok blevet flot! Og helt aktuel i farven.

Og sikke da et lækkert cover, din telefon har fået. Hvor har du dog fundet det?

christunte sagde ...

Virkelig flot! Den klæder dig rigtig godt.

Unknown sagde ...

Hvor er den dog skøn! Godt du fik dig taget sammen til at strikke den færdig :-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den er godt nok flot, og sikke en lækker farve!

Madam Munch sagde ...

Det var vist godt, at den kom frem i lyset og blev færdig. Flot farve til dig.

Elna ræseren sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Elna ræseren sagde ...

Den er super fin, også passer den fantStisk til Lars's yndlings bukser, ja dem du får en go r.. I, som hanså kækt siger

Lin sagde ...

Rigtig rigtig flot. Og fedt med saadan en laekker haette. God idé med den lille knap og farven, dér maa jeg sige som de andre: Den passer dig utroligt flot.
Og pas nu lidt bedre paa den stakkels tommelfinger :-)

Helle : sagde ...

Hvor er den super flot Berit, skøn farve til dig.

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, Berit - det er da godt nok en skøn trøje - smuk, smuk farve og velsiddende ser det ud til, selvom der er en plasterfinger foran kameraet ;-)

Håber at se dig, hos Dorthe :-)

Lavendel sagde ...

Bravo, den er smuk....har lige erhvervet noget ren alpaca i den farve, vil sælge det, men overvejer nu da jeg ser din ....