fredag den 2. maj 2014

Stjerner på trøjen

Et evighedsprojekt er færdigt!

Tænkte, jeg lige ville strikke en fin trøje til min niece i fødselsdagsgave (hun havde fødselsdag i marts), men jeg glemte at hun ikke længere er en str. to år, som man lige kan høvle af på en uge.

I morgen kommer hun på besøg, så de sidste par stjerner er broderet på og lynlåsen syet i her til aften. Så kan hun endelig få trøjen!

Grundopskriften har jeg fundet i Femina, men har lavet den om til cardigan, så den er mere anvendelig.


Fakta:
Opskrift: 1001 nat bluse med stjerner, str. 6 år
Garn: Sisu fra Sandness (3 nøgler lys grå, en rest sort og neon-pink til broderi)
Pinde: KnitPro, 3 mm
Ændringer: Har strikket som cardigan med smalle forkanter og isyet lynlås.
Hot or not: jeg synes, den er blevet meget fed, og så må vi jo håbe, at niecen også synes det :-)

God fredag aften og weekend til jer alle!


- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

Eva sagde ...

Den er da blevet rigtig lækker!

dqpage sagde ...

Hvor er den bare smart !

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op hvor er den flot !!!!

GitteG sagde ...

super flot :)
hvordan har du lavet stjerne ?

Berit sagde ...

Gitte: stjernerne er broderet på med maskesting. Det er beskrevet i Feminas opskrift.

Sylvia sagde ...

Hei Berit
Vi sees nok i Århus. Vi tar turen til vårt sommerhus i morgen, og drar nok inn på fredag og lørdag. Håper Gitte også blir å se.......hun kan da ikke jobbe i weekenden vel?
Vi har tlf nr til hverandre, så jeg sender henne en sms når vi er der. Men Tine vet vi kommer :)
Da sees vi. Det blir hyggelig å treffes med dere igjen.

Unknown sagde ...

Hi! Guys . I've read your blog, it makes me happy to read.Thanks for sharing your viewpoint with us. Its really amazing.

Best waterproof tile stickers buying guide

Waterproof tile stickers great info.