torsdag den 8. december 2011

[Jylekyler] - det er norsk og betyder julekugler...

Jeg blev spurgt og tog udfordringen op, og heldigvis for det.

En gruppe herlige kvinder, som mødes jævnligt, modtog en invitation prydet med smækre mandeoverkroppe til en aften under temaet "You'll get Balls". Hvad de ikke vidste var, at de skulle strikke Arne & Carlos' julekugler. Jeg var inviteret af værtinden som "gæstelærer".

Nogle kunne strikke i forvejen, og nogle var knapt så trænede, men jeg må sige, at de tog udfordringen op, og skeptikere blev omvendt ;-). Kuglerne blev ikke helt færdige i aften, men kvinderne viste sig som rigtige "mandfolk" og strikkede løs. Jeg håber, de fleste får strikket kuglerne færdige hjemme, for med den flid, skal det færdige projekt skam også vises frem - og man må godt prale!

I baggrunden kørte YouTube med Arne og Carlos, så vi kunne høre deres klingende norsk og lære at sige "jylekyler med yll...."

I løbet af ugen fik jeg øvet mig en smule på den udgave, som var i BoligLiv og på den første i Arne og Carlos' adventskalender.



Til kvinderne fra i aften kan jeg kun sige tak for en hyggelig og sjov aften og...

Godt gået!

4 kommentarer:

Eva sagde ...

Sikke en herlig invitation:)

Jeg må da vist have prøvet en enkelt kugle eller to....

Irene sagde ...

Det lyder som en superhyggelig og sjov aften:-)

Uldbegavet sagde ...

Det lyder som om I har haft det sjovt, og julekuglerne er flotte.

Lis sagde ...

så fandt jeg lige ud af hvad jylekyler er :) dem er jeg også helt vilde med.

Kh. Lis