søndag den 20. november 2011

Camomille #3 - nu i rødt

Helt tilbage på Fanø blev jeg færdig med et rødt camomille-sjal. Det var bestemt for min veninde, som altid hjælper og i fredags inviterede til fødselsdag, kun for kvinder :-).

Torsdag fik jeg det vasket, spændt op med mange knappenåle, og lavet kvaster.

Det gad jeg godt selv have....!



Faktaboks:
Opskrift: Helga Isager fra hæftet "Knit Collection 2010".
Garn: Blackhill Højland farve "Blommetomat" og casmere farve "alfa-rød" fra Garnudsalg.dk
Pinde: KnitPicks nr. 3 og 3½.
Mængde: Jeg glemte at veje, men det fik en god stor størrelse, så det kan varme halsen i vinter.
Hot or not: Hot, tror jeg helt bestemt :-)

Et par bestillinger er også blevet færdige:



6 dutter til anhængertræk:

Vinhøne (opskriften findes her):


Hvor er det svært at tage godt billeder, når dagslyset er væk, øv.

Ha' en god søndag aften.



15 kommentarer:

Birthe sagde ...

Smukt sjal , det er super smukt i rødt :-)
De der anhængerdyr er bare skønne

Camilla sagde ...

WOW!! Sikke et smukt camomille, vildt vildt flot! De der dutter til anhængertræk, er det noget du sælger eller har en opskrift på? Har en jeg godt gad drille lidt :-)

nynne sagde ...

Hvor er det blevet fedt - var det til Anette ?

Kirsten Amstrup sagde ...

Meget flot sjal. Og sikken en sjov vinhøne. Men hvordan er det lige man bruger den - til at holde rødvinen varm? eller gløggen?

dqpage sagde ...

Det sjal er rigtig flot.
Og dutterne er jeg vild med :o)
hilsen Mona

Lea sagde ...

Supersøde anhængerdutter :-)

Camomille er meget smukt i din røde udgave!

Irene sagde ...

Det er bare så smukt det røde Camomille - det gad jeg også godt ha`:-) Tak for linket til vinhønen - der er flere, der har spurgt mig, om man kunne strikke sådan én efter at ha`set Inas syede vinhøne:-)

Ulla Røjkjær sagde ...

Fed rød farve til Camomillen. Heldige veninde<3
Jeg er bare så vild med din hønevinskjuler. Den er så nuttet...

Berit sagde ...

Tusind tak for de søde kommentarer!

Camilla: jeg har angivet et link til en opskrift på dutterne i mit forrige indlæg. Ellers er det lidt efter hovedet.

Nynne: Ja, til Anette :-)

Kirsten: Man kommer posen fra en 3-liters papvin indeni hønen og så kan man tappe fra "tappen" mellem benene :-)

Mariann sagde ...

Hvor er du bare flittig :-)
Dit røde sjal er superflot !
Har du fået din "Samsø" færdig ?

Uldbegavet sagde ...

Sikke et smukt sjal, og en flot farve. Det vil lyse op i vintermørket. Din vinhøne er fantastisk.

Elna ræseren sagde ...

Jeg siger mange tak for det dejlige Camomille, rød er jo lige mig, og det ligner en hel million - og så er det dejligt lun. MANGE TAK

Gitte sagde ...

Tror da absolut at tørklædet bliver hot-hot-hot. Super lækkert er det.

Hvor er de altså herlige - dine anhængertræk ;-)

Vinhønen er skøn - man bliver så glad af at kigge på den.

Jeps - det er efterhånden en udfordring at tage billeder i hverdagen. Mørkt når man kører hjemmefra og mørkt når man kommer hjem.

Gitte sagde ...

Tror da absolut at tørklædet bliver hot-hot-hot. Super lækkert er det.

Hvor er de altså herlige - dine anhængertræk ;-)

Vinhønen er skøn - man bliver så glad af at kigge på den.

Jeps - det er efterhånden en udfordring at tage billeder i hverdagen. Mørkt når man kører hjemmefra og mørkt når man kommer hjem.

Helle : sagde ...

Smukt siger jeg bare :-) jeg er vild med det sjal. Har lige købt garn til et mere.